tirsdag den 7. juli 2015

Mine roser lige nu

Endelig, endelig, endelig blomstre roserne også her i det kolde midt jylland, og gensyns glæden er stor, roser er og bliver mine favoritter, det kan der ikke ændres på tror jeg.
Jeg har et stort rosen bed rundt ved huset, og lige nu hvor de alle blomstre bliver det ikke meget finere.
 Rose de Rescht, jeg har plantet 3 sammen så de fylder godt i bedet og dufter fantastisk. 



Tuscany Superb, som er helt dyb mørk rød, med næsten velour aktige blade.

 Mdm. Plantier, dens knopper er næsten helt røde, men når den springer ud bliver rosen helt hvid.

Empress de Josephine, bliver let lidt ranglet, men her klatrer den helt op i Paradis æbletræerne, og det ser så fint ud når grenene hænger ned med de lyserøde roser i kaskader. Det ses på billedet over, og under ses rosen tæt på, den er så fin og skrøbelig, men den holder desværre ikke særlig godt i vaser. 


Jeg har lige nu flere Pæoner der blomstre, og de kan godt konkurrerer med roserne om skønhed, jeg har desværre ikke navnene på dem, men skønne det er de nu alligevel.



Lavender Ice står lige nu og blomstre i mit nye staudebed, det bliver vidst en ny favorit.

 Harry Edland, også fra staudebedet.

Jeg slutter lige af med en fin lille storkenæb, jeg har fået en lille bid af en sød have ven som ikke kendte navnet, men den ligner Summer skies

6 kommentarer:

  1. Hej Jeanett
    Du har også mange skønne roser, endda nogen jeg ikke har, så nu kan jeg også få nogen på min ønskeliste :) Det er svært med pæoner, jeg har også en del, jeg ikke kender navnet på, men den ligner da min.

    SvarSlet
  2. Hej Jeanett
    Du har også mange skønne roser, endda nogen jeg ikke har, så nu kan jeg også få nogen på min ønskeliste :) Det er svært med pæoner, jeg har også en del, jeg ikke kender navnet på, men den ligner da min.

    SvarSlet
    Svar
    1. tænk at jeg kan inspirerer dig, det er jeg da stolt af, men der kan altså hurtig ryge en rose eller to på ønskelisten. Og heldigvis er Pæoner jo lige smukke om der er navn på eller ej, det hjælper bare lidt på systemerne at have navne på.

      Slet
  3. Ja, vi har ventet noget længere på roserne i år, så nu skal de nydes i fulde drag. Det er nemt at forelske sig i nye hele tiden, så er det kun pladsen der skal findes. ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi har ventet virkelig længe i år, så nu skal det nydes. Jeg har heldigvis plads nok, det er ikke det store problem for mig, det er mere at holde mig til en plan, og ikke plante mere end jeg har tid til at holde.

      Slet
  4. Smukke billeder! Jeg er også ved at få øjnene op for roser - der er SÅ mange smukke :-)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...