lørdag den 18. april 2015

Det spirer og gror

Kobjælde

Forårsblomster
Hvis øjne kunne trække planter op af jorden, så var der helt sikker meget mere der blomstrede herhjemme. Jeg går daglig og spejder efter nye små spirer, eller knopper der snart brister, jeg syntes Februar er kold og det hele går så langsomt. Det er nok bare mig der som sædvanlig er utålmodig, jeg er altså ikke så god til forår og ventetid.

Noget er der dog sprunget ud, og de små forårs bebuder er noget helt specielt, noget for sig. De er så små, så klare i farverne, og på en eller anden måde ser de så uskyldige ud når de står der og blomstre i det næsten bare jord.

Jeg har fået sået lidt mere i drivhuset, og noget af det jeg såede for et par uger siden er begyndt at spirer. Jeg tripper rundt om de små så bakker hver dag og bliver så lykkelig hver gang jeg ser nye spirer der bryder frem.
Jeg har opdateret min spire liste Frø sået i 2015 men jeg mangler stadig at så en del endnu.

Gul pæon mlokosewitschii. 


 alm. skovanemoner

 Kejserkrone


Vårkærminde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...